Hoe kan je een VM op een VM draaien op truenas?

Ik heb een server waarop TrueNas Scale draait en op die server draait een VM met windows server en nu wil ik graag op die windows server een VM draaien met HomeAssistant (virtualbox) maar hier geeft hij de melding
"Failed to load API DLL: WinHvPlatform.dll: VERR_MODULE_NOT_FOUND; vid.dll: VERR_MODULE_NOT_FOUND (VERR_NEM_INIT_FAILED).
VT-x is not available (VERR_VMX_NO_VMX)."

Hoe kan ik dit oplosen?
Truenas-->windowsserver-->homeassistant

Mvg

7 maanden geleden

Antwoorden (1)

Dat gaat niet, je kunt niet nòg een OS virtualiseren binnen een VM.
Dit kun je niet oplossen, je kunt een VM wel naast een andere VM draaien, en dan via een virtuele switch met elkaar verbinden.
7 maanden geleden